Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


B5 vitamin

2015.07.30

B5-vitamin

(pantoténsav, kalcium-pantotenát)

 

Forrásai:

Teljes magvak, búzacsíra, korpa, sörélesztő, dió, fehér húsok (baromfi), vese, máj, szív, tojássárgája, zöldfőzelékek, brokkoli, hüvelyesek, joghurt.

 

Hatásai:

Részt vesz a szénhidrátok és a zsírok energiává való átalakításában. Több enzimreakció fontos eleme. Jelentős a szerepe az idegek közötti kommunikációban, valamint egyes stresszhormonok termelésének szabályozásában.

 

Hiánya következtében kialakulhat:

Bőrpanaszok és a vérképzés zavarai, nyombélfekély, alacsony vércukorszint (hipoglikémia).

 

Mire jó?

Létfontosságú a mellékvesék normális működéséhez. Hosszan tartó lelki válság, depresszió vagy izgalom esetén, amikor több stresszhormon termelődik, a szervezetnek több pantoténsavra van szüksége. Segíthet a stressz csökkentésében, ha az migrén vagy idült fáradékonyság miatt lép fel, valamint enyhítheti a dohányzásról való leszokást kísérő elvonási tüneteket.

B1-vitaminnal (tiaminnal) együtt alkalmazva előnyös gyomorrontás esetén.

Mérsékli az allergiás reakciókat, például a szénanátha okozta orrdugulást.

Elősegíti a hámrétegek felépítését, befolyásolja a hajnövekedést és a hajszínt.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.