Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


B1-vitamin (tiamin)

2014.12.16

B1-vitamin (tiamin)

b1-vitamin.jpg

 

Forrásai:

Amerikai mogyoró, élesztő, hántolatlan rizs, gabonamagvak, korpa, tej, zabliszt, zöldségfélék. A sovány disznóhúsban van legtöbb belőle.

 

Hatásai:

Jelentős szerepet játszik a szénhidrát-anyagcserében, pontosabban az ahhoz szükséges enzimek működésében. A simaizmok normális tónusának fenntartásához, az izmok és az idegrendszer zavartalan működéséhez szükséges.

Szívbetegeknél a tiaminadagolás fokozhatja a szívösszehúzódás erejét, ezért hasznos lehet.

Enyhe vízhajtó.

 

Hiánya következtében kialakulhat:

Beriberi.

 

Mire jó?

"Szellemi vitaminként" ismerik, mert kedvező a hatása az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre.

Mérsékelheti a kar és a láb zsibbadását, bizsergését, amely cukorbetegség szövődményeként (diabéteszes neuropátia), illetve más, az idegrendszert károsító betegségeknél következhet be.

Pantoténsavval vagy kolinnal együtt alkalmazva javíthatja az emésztést, enyhítve az emésztőrendszer panaszait.

 

Jó tudni

Vízben oldódik. Fokozott szénhidrátbevitel, sportteljesítmény, valamint stressz növeli a szükségletét. Ugyancsak többet igényelnek belőle a dohányzók, alkoholisták, vízhajtó vagy epilepsziaellenes gyógyszert szedők és a sok édességet fogyasztó emberek.

Nagy dózisú adagolásakor  a bevitt C-vitamin mennyiségét is növelni kell.

Étkezés közben érdemes bevenni, mert savas környezetben szívódik fel jobban.

A napi mennyiséget osszuk el két különböző napszakra.

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.